Crni petak je iza ugla. Globalni šoping blagdan, koji nudi velika sniženja na brojne proizvode, službeno se održava dan nakon američkog Dana zahvalnosti.
Zašto baš „Crni petak“ ? Postoje različite teorije nastanka imena. Prvi puta se ovaj pojam spominje kada su dvojica investitora manipulacijama na burzi dovela do katastrofalnog pada cijena zlata. Što je rezultiralo povećanjem cijena proizvoda. Taj dan se nazvao Black Friday.
Tijekom pedesetih godina 20. stoljeća trgovci su raznim sniženjima pokušavali motivirati ljude da kupuju petkom, odmah nakon Dana zahvalnosti. U nekim američkim državama se na taj dan mnoštvo kupaca iz predgrađa slijevalo u gradove nakon Dana zahvalnosti. Postoji i teorija da je termin nastao temeljem učestale prakse radnika da nakon Dana zahvalnosti koriste bolovanje kako bi ostvarili četiri slobodna dana za redom. Jedan od potencijalnih razloga je i činjenica da su na taj dan zbog velike količine prometa brojni trgovci prešli s negativnog (crvenog) na pozitivni saldo (crni) na računu.
Kupovina za Black Friday postala je globalno popularna zadnjih 20-ak godina, zahvaljujući popularnosti društvenih mreža.
Nekima je to najbolji, najisplativiji, a nekima najstresniji dan za kupovinu. Statistike kažu da u SAD-u čak 12% kupaca šoping obavlja pod utjecajem alkohola.